zaterdag 20 oktober 2018

StukTV laat jongeren weer buitenspelen met Het Jachtseizoen

StukTV laat jongeren weer buitenspelen met Het Jachtseizoen
Zondag 21 oktober start het derde seizoen van StukTV’s populaire format ’Het Jachtseizoen’. Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt openen weer de jacht op Bekende Nederlanders. Wederom zullen de producten van Samsung hen ook dit jaar helpen tijdens de jacht. Jongeren kunnen zelf ook ‘Het Jachtseizoen’ met vrienden spelen met de app.
In ‘Het Jachtseizoen’ moeten BN’ers gehuld in een oranje gevangenisoverall en met een voorsprong van twintig minuten zonder geld of telefoon proberen uit handen te blijven van de mannen van StukTV. Elke tien minuten stuurt een Samsung GPS-tracker hun locatie naar Giel, Thomas en Stefan, die beschikken over een snelle bus gevuld met alle communicatiemiddelen van Samsung, zoals de nieuwste Galaxy S9 en S9+, de Tab S4 en een drone. Verder dragen de mannen van StukTV de nieuwste Galaxy Watch, waarmee ze tactisch, snel en handsfree kunnen communiceren. Bekende boeven zijn dit seizoen onder andere Kalvijn, Rico Verhoeven en Anna Nooshin.
Het succesvolle format genereert veel engagement, de fans zijn erg betrokken en hebben invloed op de content. De meest bekeken aflevering is al meer dan 5,1 miljoen keer bekeken.
StukTV en Samsung krijgen de jongeren – met hun professionele content – letterlijk in beweging. Zowel in kijkgedrag als in (de gewenste) merkassociaties. Met de app van ‘Het Jachtseizoen’ kunnen jongeren dit seizoen weer zelf het spel spelen met vrienden. Hiermee stimuleren StukTV en Samsung het buitenspelen onder jongeren. De app is inmiddels al meer dan 350.000 keer gedownload.
Nieuw dit jaar is dat de 1,9 miljoen volgers van StukTV invloed kunnen uitoefenen welke boef uit seizoen 1, 2 of 3 nogmaals opgejaagd moet worden in de laatste aflevering. De kijker is dus in control.
Samsung wil met dit partnership op een natuurlijke manier haar merkrelevantie en productbekendheid onder millennials vergroten. “‘Het Jachtseizoen’ laat je weer buiten spelen middels hedendaagse technologie. Jongeren zijn enorm betrokken bij elke aflevering en dowloaden zelf de app om er buiten mee aan de slag te gaan. Samen met StukTV willen we de jongeren blijven stimuleren om technologische innovaties op een gezonde manier te gebruiken”, aldus Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing Mobile bij Samsung Nederland.
De campagne wordt ondersteund met in-app promotie, social media, TV-promo’s en billboards.
‘Het Jachtseizoen’, vanaf zondag 21 oktober t/m zondag 16 december wekelijks een upload op www.youtube.com/stuktv.
Bron: (foto) RTL