donderdag 12 oktober 2017

Hugo Schneider hoofdredacteur regionale dagbladen TMG

Hugo Schneider hoofdredacteur regionale dagbladen TMG
Hugo Schneider (63) start per direct als hoofdredacteur regionale dagbladen bij TMG. Schneider nam deze positie sinds mei 2017 waar en is al ruim twaalf jaar als adjunct-hoofdredacteur betrokken bij de regionale kranten waaronder het Noordhollands Dagblad, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad. Daarvoor was hij hoofdredacteur van Haarlems Dagblad. Woensdag is Schneider tijdens de plenaire redactievergadering voorgedragen als nieuwe hoofdredacteur en zijn voordracht is bij acclamatie aangenomen.
Rode draad
De journalistiek loopt als een rode draad door de carrière van Hugo Schneider. Schneider begon zijn carrière bij de Volkskrant en NOS en heeft zich vervolgens in de afgelopen twintig jaar volledig toegelegd op de regionale journalistiek. Hij was nauw betrokken bij de ontwikkeling van de regionale televisie in Zuid-Holland en beschikt daardoor over een zeer brede regionale journalistieke basis.
Marc Vangeel, CEO TMG over de benoeming van Schneider: “TMG heeft een rotsvast vertrouwen in de blijvende behoefte van consumenten aan regionaal nieuws. Hugo Schneider heeft een enorme passie voor regionieuws en de drive die nodig is om onze kranten regionaal verder te versterken. We zijn verheugd dat de redactie Hugo verkozen heeft tot algemeen hoofdredacteur en ondersteunen die keuze van harte.”
Peter Schat, voorzitter van de redactieraad van de regionale kranten is enthousiast over de benoeming: “Hugo heeft bewezen zeer betrokken te zijn bij de redactie en de regionale journalistiek. Hij is wat ons betreft het perfecte boegbeeld voor de regionale dagbladen.”
Hugo Schneider volgt Arjan Paans op die in mei werd benoemd tot waarnemend hoofdredacteur van het gratis dagblad Metro dat eveneens onderdeel is van TMG.
Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; het online videoplatform Telegraaf VNDG; regionale dagbladen zoals het Noordhollands Dagblad en De Gooi- en Eemlander; digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal; Classic FM en - via een strategische samenwerking met Talpa - de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10. Daarnaast hebben we merken en titels die zich richten op entertainment of e-commerce (o.a. GroupDeal). De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar www.tmg.nl.
Bron: (foto) TMG