dinsdag 28 augustus 2018

Welmoed Sijtsma naar Goedemorgen Nederland

Welmoed Sijtsma naar Goedemorgen Nederland
Jeugdjournaal-presentatrice Welmoed Sijtsma maakt de overstap naar Goedemorgen Nederland. In de tweede week van september maakt ze haar debuut, zegt ze in De Telegraaf. 
De 27-jarige Welmoed moest wel even nadenken voordat ze besloot om ervoor te gaan. "Bij het Jeugdjournaal heb ik gewoon vijf ontzettend leuke jaren gehad. Ik heb wekenlang geswitcht tussen ’ik ga het doen’ en ’ik blijf lekker bij het Jeugdjournaal’. Dan had ik net weer besloten te gaan, en kwam ik op de redactie al die leuke collega’s tegen die ik nu moet gaan missen. Daar kun je toch onmogelijk tussen kiezen?"
De luchtige sfeer van Goedemorgen Nederland spreekt Welmoed echter ook aan. "Veel nieuwsprogramma’s die zich richten op een volwassen doelgroep richten zich alleen op het serieuze nieuws, maar in Goedemorgen Nederland is er ook bijvoorbeeld ruimte voor het nieuwe seizoen Boer zoekt vrouw. Dat vind ik leuk", aldus Welmoed. "Zo maak ik wel de overstap naar de grotemensenwereld, maar blijf ik in die lossere sfeer. Dat past denk ik wel bij mij."
Bron: (foto) © ANP