dinsdag 28 augustus 2018

PowNed opent Hofbar tegenover Tweede Kamer

PowNed opent Hofbar tegenover Tweede Kamer
Omroep PowNed komt vanaf vrijdag 7 september met het nieuwe politieke programma De Hofbar. Rutger Catricum presenteert de wekelijkse afleveringen op NPO 2 (22.45 uur), maakte de omroep dinsdag bekend op de najaarspresentatie van de NPO. 
In De Hofbar tegenover de Tweede Kamer nodigt Rutger burgers en politici uit. “Zowel actualiteiten als agendapunten rechtstreeks uit de samenleving komen hier aan bod. En bij ieder onderwerp geldt de belangrijkste spelregel: geen Haagse vragen, geen Haagse antwoorden”, stelt de omroep. "In de Hofbar tegenover de Tweede Kamer mag de burger zijn vinger op de zere plek leggen en krijgen politici het podium om zorgen in de samenleving weg te nemen, vertrouwen te winnen en hun eerlijke verhaal te vertellen.”
Rutger: "We gaan de politiek dichter bij de samenleving brengen en andersom. Door mijn ervaring aan het Binnenhof en mijn andere programma's, waar ik meteen een goede klik heb met mensen uit de samenleving, hoop ik de emoties vanuit het land over politiek Den Haag op een eerlijke manier neer te leggen bij politici en ze een uitgelezen kans te bieden hier een goed antwoord op te geven. Het mes moet in dit programma aan twee kanten snijden. Ik kijk er ontzettend naar uit."
Bron: (foto) © ANP