Vandaag, op donderdag 4 oktober 2018, kondigen RTL Nederland en Qmusic aan dat zij met ingang van 1 januari 2019 gaan samenwerken op het gebied van branded content. De bundeling van de krachten van twee van de belangrijkste spelers op tv, online en radio biedt adverteerders en merken de mogelijkheid om hun fans nog beter te bereiken.
Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL licht toe: “Door de samenwerking te zoeken met Qmusic wordt een groter relevant bereik gegarandeerd. Qmusic is een ondernemend radiostation dat elke dag een enorme schare luisteraars aan zich weet te binden. Door die kracht te koppelen aan onze groeiende kennis van onze kijkers en bezoekers zijn we samen in staat om mooie innovatieve cross mediale proposities te ontwikkelen die mensen echt raken en inspireren. Een gouden combi dus, die we graag inzetten voor onze adverteerders.”
Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur bij Qmusic, laat weten: “RTL en Qmusic hebben van oudsher al een grote merkfit. Met enorme passie en knowhow op het gebied van video en televisie weet RTL als geen ander de consument te bereiken. Door onze handen ineen te slaan, bieden we zowel de adverteerders als de consument nog betere branded contentcampagnes op maat. Deze stap zien wij als begin van iets moois.”
Bron: (foto) RTL