Marc Veeningen wordt per 1 december a.s. de nieuwe hoofdredacteur van Hart van Nederland. Veeningen heeft brede journalistieke en leidinggevende ervaring. Op dit moment is hij nog hoofdredacteur bij Omroep Gelderland. Hij werkte al eerder als eindredacteur voor Hart van Nederland. Ook bij RTV Utrecht vervulde hij die rol. Bij RTL Nieuws, de Radio Nieuws Centrale en RTV Drenthe bekleedde hij verschillende journalistieke functies.
Hart van Nederland is al bijna 25 jaar het nieuwsprogramma dat de kijker om 18:00 en om 22:30 op de hoogte brengt van Nederlands en regionaal nieuws. Juist dat nieuws wordt voor een groeiend aantal kijkers steeds belangrijker. Hart van Nederland is daarom bij uitstek geschikt om de grote rol die het daarin speelt nog verder uit te bouwen op de verschillende platformen die daarvoor geschikt zijn.
Veeningen over zijn benoeming: “Ik ben er trots op dat ik bij Talpa Network, als hoofdredacteur van Hart van Nederland aan de slag mag. Het is een bedrijf vol plannen en ambities op nieuwsgebied. Ik mag, samen met de Hart van Nederlandredactie, een bijdrage leveren aan de verwezenlijking hiervan. Hart van Nederland is uniek in de wijze waarop het grote groepen kijkers aan zich bindt met Nederlands nieuws dat mensen raakt. Ik verheug me op de samenwerking met de geweldige club mensen die ervoor zorgt dat Hart van Nederland nog steeds dag in dag uit een belangrijke rol vervult in de nieuwsvoorziening in Nederland.”
Marc Veeningen volgt Marc van der Ree op, die na 11 jaar afscheid neemt als hoofdredacteur van het programma. Hij bouwde het programma in die tijd uit tot een van de sterkste en meest stabiele merken van SBS6. Tot 1 december neemt Mariska Bleyendaal – Van der Maas de rol van hoofdredacteur waar.
Talpa Network
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de e-commerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de e-commerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV. Talpa Media is verantwoordelijk voor het management van het internationale content bedrijf, en daarmee dus voor de creatie en productie van de televisieformats en concepten en voor de internationale distributie daarvan. De grootste productie is The Voice, voor het eerst uitgezonden in 2010.
Inmiddels bestaan er van dit programma meer dan 65 lokale producties, uitgezonden in maar liefst 180 landen.
Bron: (foto) Talpa TV