Talpa Network introduceert billboarding voor de zeven radiostations 538, Radio 10, Sky Radio, Veronica, SLAM!, 100%NL en Sublime. Uit onderzoek* is gebleken dat billboarding op radio in combinatie met billboarding op tv extra awareness creëert en daarmee de impact van een campagne vergroot.
“Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door …”. Voorheen was het alleen mogelijk om billboards op radio in te zetten in combinatie met een in program actie bij bijvoorbeeld Evers Staat Op, Somertijd of De Veronica Ochtendshow met Giel. Vanaf nu is het mogelijk om enkel billboards als bereikpakket in te kopen. Hiermee biedt Talpa Network adverteerders de mogelijkheid om 3,5 miljoen luisteraars** in de doelgroep 20-54 jaar te bereiken binnen één week.
Met de inzet van billboards op radio kunnen adverteerders snel schakelen en al binnen een week op zender zijn. Om de productietijd te versnellen en de adverteerder te ontzorgen biedt Talpa Network de mogelijkheid om in samenwerking met OMS Studio de billboards te produceren.
Maurice Ridder, Account Director Special Advertising: “Het inzetten van audioboards is op zich niets nieuws. Maar de mogelijkheid om het als bereikpakket in te kopen over zeven radiozenders in combinatie met vier televisiezenders maakt dit bereikpakket uniek!”
Ralph Sluis, Sr. Consultant Media DVJ Insights: “In navolging van het onderzoek in 2016 naar de toegevoegde waarde van TV billboarding hebben we met het recente onderzoek de toegevoegde waarde van radio billboarding gecombineerd met tv billboarding aangetoond. Met name op awareness KPI’s zorgt het toevoegen van radio billboards aan tv billboards voor een aanzienlijke stijging in zowel spontane als geholpen merk herinnering.”
** Onderzoek: DVJ Insights, Tv & Radio billboards onderzoek sept 2018
* Bron: NLO/GfK aug-sep’17 ma-zo 06:00-20:00 uur 20-54 jaar
* Bron: NLO/GfK aug-sep’17 ma-zo 06:00-20:00 uur 20-54 jaar
[Talpa Network]