Remco van Leen, directeur Content bij Talpa Network, heeft in goed overleg besloten zijn taken per 1 oktober a.s. neer te leggen. Van Leen was sinds 1 augustus 2016 verantwoordelijk voor de strategie van de televisiezenders van Talpa Network: SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Talpa Network is Van Leen erkentelijk voor zijn bijdragen aan de ontwikkeling van de zenders tot merken die 24 uur per dag en zeven dagen per week in verbinding staan met de consument. De taken van Van Leen worden met ingang van 1 oktober waargenomen door directeur Televisie Karin de Groot en de zenderteams.
Talpa Network
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de e-commerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de e-commerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV. Talpa Media is verantwoordelijk voor het management van het internationale content bedrijf, en daarmee dus voor de creatie en productie van de televisieformats en concepten en voor de internationale distributie daarvan. De grootste productie is The Voice, voor het eerst uitgezonden in 2010. Inmiddels bestaan er van dit programma meer dan 65 lokale producties, uitgezonden in maar liefst 180 landen.
Bron: (foto) Talpa TV