maandag 18 juni 2018

Welke radioreclame is de beste? Het woord is aan de luisteraar

Welke radioreclame is de beste? Het woord is aan de luisteraar
Tien adverteerders maken kans op de titel de beste radiocommercial van Nederland volgens het Nederlands publiek. Stemmen -via debesteradiocommercial.nl- kan tot dinsdag 26 juni 12:00 uur en daarna wordt de winnaar bekend gemaakt.
Dit zijn de finalisten:
1. Bol.com 'Valentijn' - ETCETERA, Earforce
2. CliniClowns 'Levende dieren' - Havas Lemz, Soundcircus
3. Hertog 'IJssalon' - True Ideas
4. HORNBACH 'HORNBACH zegt sorry!' - Heimat Berlin, Mar Creatives, Puur Audio & Video
5. Interpolis 'Veilig thuis' - OLIVER Agency, Studio Alfred Klaassen
6. KPN 'Oma' - N=5
7. Lidl 'Lidl brown bag' - Joe Public, Top Format
8. Marktplaats 'Vier het leven' - N=5
9. Peugeot 'Gas aan laten staan?' - Havas Lemz, Soundcircus
10. Unox '#Soepinzak' - TBWA\NEBOKO, Earforce
Hoe werkt de RAB publieksprijs? 
Maandelijks wordt een selectie van vijf nieuwe meest opvallende radiocommercials beoordeeld door het Nederlandse publiek. De twee populairste commercials gaan door naar de kwartaalfinale. De beste twee radiocommercials uit deze kwartaalfinale en de twee hoogste nummers drie gaan door naar de eindronde. In de finale kan iedereen stemmen via de website besteradiocommercial.nl en de radiocommercial met de meeste stemmen wint.
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB het maandelijks panelonderzoek uit.
Over RAB
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Bron: RAB