Sinds een jaar heeft NPO 3FM een nieuwe slogan: Music Starts Here. Ook heeft de publieke radiozender in 2017 een nieuw logo gelanceerd. Maar deze vernieuwing heeft niet gewerkt bij de 3FM-luisteraars, want die weten het radiostation niet meer te vinden.
Radiozender NPO 3FM verliest weer luisteraars. Dat blijkt uit het gepubliceerde luisteronderzoek (NLO) van afgelopen dinsdag. De zender levert over de periode april-mei 0.2 % in. Vorig jaar had de zender in april-mei een marktaandeel van 4.7%, maar dat is nu gezakt naar 2.9%.
Het lijkt erop dat de zender een imago probleem heeft en dat de luisteraar zich niet meer herkent in de muziek keuze van de radiozender omdat het luister publiek steeds ouder wordt, moet 3FM terug naar de oorsprong. De oude slogan was Serious Radio en sluit het best aan bij de luister doelgroep 35+ die nu voornamelijk naar de zender luistert.
Opvallend is dat naar NPO Radio 5 meer mensen luisteren dan naar NPO 3FM. Het verschil over de periode april-mei is nu 2%. Daarom zou het logisch zijn om NPO Radio 5 een FM-frequentie te geven in plaats van NPO 3FM. Maar de NPO Voelt daar niks voor.
Bron: Dutch Radio
Foto: Michiel Veenstra | NPO 3FM
Foto: Michiel Veenstra | NPO 3FM