vrijdag 15 juni 2018

Marisa Heutink stopt met programma op Radio 2

Marisa Heutink stopt met programma op Radio 2
Marisa Heutink moet stoppen met haar nachtprogramma op NPO Radio 2. Dat maakte de Twentse radio-dj zelf bekend tijdens haar uitzending. „Dit is het allerleukste radioprogramma dat ik ooit gepresenteerd heb. Dat je dan moet stoppen, is helemaal kut natuurlijk.” 
Heutink (39) is sinds een aantal maanden twee keer per week in de nacht op Radio 2 te horen. Die uren tussen 2.00 en 4.00 uur zijn eigenlijk bedoeld voor aanstormend radiotalent. „En ik ben niet echt nieuw talent meer, ik werk al 18 jaar bij de radio”, zei de geboren Enschedese, die tegenwoordig in buurtschap Deldenerbroek woont.
Jammer
Heutink wist bij voorbaat al dat ze het nachtprogramma niet oneindig kon blijven presenteren. „Er kwam voor een paar maanden zendtijd vrij en ik mocht het doen. Dan hoop je natuurlijk dat je wat langer mag blijven zitten. Maar de zendtijd is gewoon even op, die is beloofd aan andere mensen. Ik vind dat zó ontzettend jammer.”
De Twentse hoopt dat ze een nieuw programma krijgt op Radio 2. Door het vertrek van Gerard Ekdom naar Radio 10 wordt er de komende tijd geschoven in het programmaschema van de landelijke zender. „Er gaat natuurlijk van alles veranderen hier op Radio 2, dus ik hoop dat ik kan blijven”, zei Heutink. „Het tijdstip maakt mij niet uit. Laat mij maar lekker in de nacht radio maken.”
Top 2000
Marisa Heutink begon haar carrière bij Enschede FM (nu 1Twente Enschede) en kwam in 2003 bij 3FM terecht, waar ze het nachtelijke programma Nachtmiss Marisa presenteerde. Na verschillende programma’s bij onder meer Yorin FM, Caz! en RTV Oost begon ze in 2014 bij Radio 2.
Ze presenteerde er diverse programma's, waaronder twee nachten per week 't Wordt Nu Laat voor omroep WNL. In 2016 was Heutink een van de eerste vrouwelijke presentatoren van de Top 2000.
Bron: Tubantia/Rutger Borgerink
Foto: Marisa Heutink © ANP Kippa