De tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 hebben vanaf vandaag een nieuwe netstyling. Het gaat om de vormgeving van promo’s voor programma’s en de netten zelf, inclusief audio, en de overgangen rond de STER-blokken. Aan de logo’s van de zenders is niets veranderd.
Met de nieuwe netstyling wil de NPO de profielen van de tv-zenders scherper neerzetten. Ook zorgt de vormgeving voor vloeiender overgangen tussen programma’s, promo’s en STER-blokken.
Frans Klein, directeur video van de NPO: “Met de nieuwe vormgeving willen we de identiteit van elke zender versterken en aansluiten op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd.”
NPO 1 wordt neergezet als de nationale zender. Toonaangevend, openhartig en voor een breed publiek. NPO 2 blijft de verdiepende zender. Toegankelijk, doordacht en voor een nieuwsgierig publiek. NPO 3 is de jongerenzender. Een tikje rebels, tolerant en voor een publiek dat graag wil worden uitgedaagd.
De netstyling is ontwikkeld door meerdere Nederlandse creatieve bureaus en verdient daarmee het label Dutch Design.
Bron: NPO
-
Met haar gevoel voor humor én voor taal gaat Paulien Cornelisse in de vierdelige VPRO-serie Tokidoki op onderzoek in het land van de rijz...
-
Alle 26 genomineerden voor de RAB Radio Advertising Awards zijn nú bekend. Een nominatie in één van de zes categorieën is meer dan eervol...
-
Frank van 't Hof en Malou Holshuijsen moeten samen de ochtendshow gaan doen op NPO Radio 2. Holshuijsen zou een goede sidekick zijn v...