Vanaf 3 april is het nieuwe radioprogramma BNR Beeldbepalers elke dinsdag te horen op BNR Nieuwsradio. In BNR Beeldbepalers analyseren diverse experts de rol van communicatie, media, creatie en marketing in het dagelijkse leven, om vervolgens met een stevig advies te komen hoe het beter kan.
In de uitzending gaat het over complexe vragen zoals: Waarom helpen campagnes tegen whatsappen achter het stuur niet? Wat als het imago van je bedrijf een flinke deuk heeft opgelopen? Hoe grappig mag je eigenlijk zijn als klantenservice? Hoe kan Facebook het vertrouwen van de gebruikers terugwinnen? Was het de juiste strategie van ING om alsnog van de bonus af te zien? En hoe bereik je jongeren in het Netflixtijdperk?
BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich: “Je ziet hoe groot de invloed van campagnes of creative influencers is op de maatschappij. Het is razend interessant om daar wekelijks over te berichten.”
Presentator Diana Matroos: “Juist door creativiteit, strategie en timing kun je meer impact hebben. Sterker nog, in de ruim twintig jaar dat ik in de media werk, heb ik vaak gezien dat daardoor het verschil tussen succes en mislukking bepaald wordt. Ik verheug me erop om samen met de experts de kunst van dit boeiende vak te delen.”
BNR Beeldbepalers wordt mede mogelijk gemaakt door De Vereniging van Communicatie Adviesbureaus (VEA) en Platform Media-Adviesbureaus (PMA).
Marion Koopman, voorzitter VEA: “In het nieuwe programma Beeldbepalers van BNR krijg je van de specialisten uit het vak te horen waarom reclame, media, creatie en marketing juist wel, of juist niet werken. De Vereniging van toonaangevende communicatiebureaus – VEA – levert daar graag een bijdrage aan.”
Johan Smit, directeur PMA: “BNR Beeldbepalers toont aan hoe belangrijk communicatie is voor bedrijven om succesvol te zijn. Goed dat PMA en de VEA gezamenlijk aan dit BNR programma verbonden zijn.”
BNR Beeldbepalers – over communicatie, media, creatie en marketing, elke dinsdag van 15:00 tot 15:30 uur op BNR Nieuwsradio, met Diana Matroos.
Bron: (foto) Bron: FD Mediagroep