De olifant van Rolo, de supermarktmanager van AH, het bessenmannetje Flipje van Tiel, de zwanen van KLM, Calvés Petje Pitamientje; Wie kent ze niet? Op 21 januari 2018 doet het Theater iets speciaals. Met het oog op de jaarlijkse STER Gouden Loeki-uitreiking op 24 januari speelt het Theater deze zondag een voorstelling over reclames van toen.
Jeanne Kooijmans praat met reclame-historicus Wilbert Schreurs over de opkomst en ontwikkeling van reclame in Nederland. De Mirakelse TV-Tunes Coverband speelt live allerlei oude reclames. We draaien enkel en alleen muziek uit reclames en er zijn nog vele andere verrassingen!
Oftewel; een dynamische voorstelling vol herkenning, sentiment én reclame natuurlijk. Luister zondag 21 januari tussen 16.00 en 18.00 naar Theater van het Sentiment op NPO Radio 5.
Bron: KRO-NCRV
Foto: Wessel de Groot
Foto: Wessel de Groot