vrijdag 15 september 2017

Xavier van Leeuwe wordt directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep

Xavier van Leeuwe wordt directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep
Xavier van Leeuwe (42) start per 1 oktober als directeur met als aandachtsgebied consumenten bij Telegraaf Media Groep (TMG). Van Leeuwe wordt bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving. Hij rapporteert aan CEO Marc Vangeel.
Van Leeuwe heeft meer dan tien jaar ervaring in senior marketing managementfuncties in de media. Hij werkt sinds 2010 als Director Marketing en Data bij NRC Media, waar hij met zijn team belangrijke bijdragen leverde aan het verstevigen van de binding van de merken met hun lezers en de groei van het aantal print- en digitale abonnementen. Eerder was Van Leeuwe onder meer Manager New Business bij de Volkskrant, projectmanager bij TMG en journalist voor De Financiële Telegraaf, ook bij TMG.
Marc Vangeel, CEO van TMG: “TMG wil de behoeften van haar lezers nog meer centraal stellen, of die nu digitaal of op papier zijn. Xavier heeft bewezen dat de lezersbinding sterk verbeterd kan worden door goed naar klanten te luisteren. De betaalde relatie met lezers is voor TMG de solide basis om de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek zeker te stellen. Ik ben heel blij dat we Xavier bij TMG mogen verwelkomen. Hij gaat ons helpen om grote stappen te zetten in de aansluiting van het aanbod van onze merken op de wensen van de consument.”
Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; het online videoplatform Telegraaf VNDG; regionale dagbladen zoals het Noordhollands Dagblad en De Gooi- en Eemlander; digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal; Classic FM en - via een strategische samenwerking met Talpa - de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10. Daarnaast hebben we merken en titels die zich richten op entertainment of e-commerce (o.a. GroupDeal). Via Keesing Media Group zijn we marktleider in Europa in puzzelbladen. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar www.tmg.nl
Bron:/Foto: TMG