woensdag 1 augustus 2018

Bijna half miljoen kijkers voor De opvolgers

Bijna half miljoen kijkers voor De opvolgers
Bijna een half miljoen mensen hebben dinsdagavond gekeken naar het presentatiedebuut van Quote-hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck. Zijn NPO1-programma De opvolgers trok 480.000 kijkers, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. 
Daarmee valt de show over familiebedrijven buiten de top tien van best bekeken programma's. De meeste mensen keken naar het NOS Journaal van 20.00 uur (1,2 miljoen kijkers), gevolgd door De slimste mens (ruim 1 miljoen kijkers). De tweede uitzending van Laat op één trok net wat meer kijkers dan de debuutaflevering van Nadia Moussaid: 737.000 kijkers. De latenighttalkshow is daarmee terug te vinden op de vierde plek in de lijst.
Schimmelpenninck zei dinsdag nog in De Telegraaf dat hij graag een groot publiek wil bereiken, maar dat hij nog niet zeker weet of televisie wel iets voor hem is. "Ik wil eerst kijken of ik het kan, televisie, en of ik het wel leuk vind." Mocht het in de smaak vallen, dan sluit hij een overstap naar televisie niet uit. "Het hoofdredacteurschap heb ik nooit iets voor altijd gevonden. Over drie, vier jaar vind ik het wel mooi geweest."
Bron: (foto) © ANP