maandag 23 juli 2018

Jan Slagter wil het bijleggen met NRC-baas

Jan Slagter wil het bijleggen met NRC-baas
Jan Slagter van Omroep MAX wil het weer goedmaken met NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. De NRC-baas is niet meer welkom in programma's van Omroep Max sinds hij in april kritiek uitte op Tijd voor Max, dat tijdelijk te zien was op het tijdstip van De wereld draait door. Maar Slagter is bereid de strijdbijl te begraven, vertelt hij in het AD. 
“Dan heb je als NPO 1 jarenlang iets opgebouwd met dwdd. En dan doe je dit: Tijd voor Max. Soms begrijp ik de publieke omroep niet zo erg goed", schreef Vandermeersch op Twitter. Slagter noemde de opmerking arrogant en kondigde aan dat Vandermeersch niet in MAX-programma's zal verschijnen. Hij sloot zijn tweet af met #lummel en #zakpatat.
"Ach, ik hoop hem een keer tegen te komen", zegt Slagter nu. "Dan drinken we een Belgisch biertje en is het klaar. Zo zit ik erin. Ik vond het een beetje kort door de bocht van Peter. Overigens heb ik vernomen dat 'lummel' op de redactie van NRC een geuzennaam is geworden."
Bron: (foto) © ANP