dinsdag 31 juli 2018

100% NL trekt opnieuw meer luisteraars

100% NL trekt opnieuw meer luisteraars
De luistercijfers blijven stijgen bij 100% NL. Voornamelijk bij de vrouwen wint de radiozender opnieuw terrein. In de doelgroep Vrouwen 20-49 groeit het marktaandeel van 4,2% (maart-april 2018) naar 5,1% (mei-juni 2018), een groei van maar liefst 21%. Tijdens de meting van twee maanden terug liet 100% NL in deze specifieke doelgroep al eerder een groei zien. Ook het aantal luisteraars stijgt flink, ruim 1,4 miljoen Nederlanders luisteren dagelijks naar de beste muziek van Nederland. Dat zijn 130.000 extra luisteraars voor de radiozender, een groei van 10% vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek dat vandaag is gepubliceerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2018.
Carlo de Boer, Directeur RadioCorp: “Opnieuw groeit 100% NL, iets waar we heel erg trots op mogen zijn. Met de komst van Barry Paf die binnenkort de programmering komt versterken, zie ik een mooie toekomst en veel potentie voor die stijgende lijn omhoog. We werken met zijn allen hard om iedere Nederlander de beste muziek van Nederland te brengen, dit doen we iedere dag opnieuw met veel passie. Dat we dit zichtbaar terug zien in de luistercijfers is een bekroning op ons werk.”
Over 100% NL
Je hoort bij 100% NL iedere dag de beste muziek van Nederland. De nieuwste hits van Guus Meeuwis, OG3NE en Kensington maar ook oude bekende van Marco Borsato, Anouk of Acda en de Munnik komen voorbij. Online is het merk zichtbaar via social media, de website, digitale radiostations en de app. Daarnaast kom je 100% NL tegen op evenementen, lees je alles over BN’ers en artiesten in het 100% NL Magazine en zie je de beste muziekclips via het TV kanaal van 100% NL.
Bron: (foto) 100% NL