zaterdag 14 april 2018

Wietze mag niets zeggen over breuk

Wietze mag niets zeggen over breuk
Wietze de Jager mag niets negatiefs zeggen over de breuk met zijn vroegere radiomaatje Mattie Valk. Dat zei de dj vrijdagavond in Franks Feestje, het programma van Frank van der Lende op 3FM. 
"Zolang het niet negatief is mag ik er heel veel over zeggen", zei hij. "Daar zijn afspraken over gemaakt. Dat is ook het concurrentiebeding. Dat is prima, want daarom mag ik ook weer radio maken. Ik heb er zelf voor gekozen om die afspraken te maken, ik sta er achter", aldus de voormalig Qmusic-dj, die onlangs aan zijn nieuwe radioshow op 538 begon. "Ik ben een grote jongen, heb er zelf voor gekozen en er een handtekening onder gezet."
Mattie en Wietze waren lange tijd een radioduo op Qmusic. De breuk ontstond toen de twee aan de slag zouden gaan bij Sky Radio, maar Mattie zich bedacht en een verbeterd contract tekende bij Qmusic. Omdat Wietze zich verraden voelde stapte hij op. In Franks Feestje vroeg Wietze aan Frank hoe het is om dezelfde manager te hebben als een verrader (Tessel van der Lugt is de manager van zowel Frank als Mattie). Frank antwoordde diplomatiek dat hij niets met Mattie te maken heeft en Tessel een topwijf vindt die het beste met hem voorheeft.
De kwestie laat Wietze nog niet helemaal los. Hij wordt nog regelmatig Mattie genoemd en daar heeft hij nog steeds last van, gaf hij lachend toe.
Bron: (foto) © ANP