Voor de tweede meetperiode op rij overtreft Radio 10 haar eigen luistercijferrecord. In de meetperiode augustus-september'17 steeg het aandeel van 5,7% naar 6,5% in één jaar tijd. De zender laat hiermee een forse stijging zien van maar liefst 14%. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.
Roland Snoeijer - radiodirecteur Radio 10: "Opnieuw een luistercijferrecord is natuurlijk fantastisch. Het hele team is écht trots dat steeds meer luisteraars ontdekken dat Radio 10 dé zender is waar je de hele dag kan genieten van de grootste hits uit de afgelopen decennia. We kijken uit naar de komende maanden waarin we 'De Lach van 10' spelen en het jaar afsluiten met de 'Top 4000'."
Radio 10 lanceerde in september een nieuwe campagne en huisstijl, waarin het brede en herkenbare muziekformat van de zender centraal staat. In de campagne zijn Radio 10-luisteraars te zien en te horen die vrolijk meezingen met de grootste hits aller tijden. Ook stond de zender in september in het teken van de grootste hits uit de jaren '90 met de '90's Top 510'. Als kick-off van de lijst stond dj Lex Gaarthuis eenmalig zijn ochtendshow af aan presentatrice Annette Barlo, die één uur lang haar favoriete 90's muziek met de luisteraars van Radio 10 deelde.
Bron: NLO/GfK, ma-zo 06.00-24.00 uur, 10+, marktaandeel aug-sep'17 v.s. aug-sep'16
[Radio 10]